TIPS PERUT BUNCIT MENJADI LANGSING

By Permata Malap - 3:00 pm



Perut buncit atau boroi sememangnya menjejaskan penampilan sesiapa saja tidak kira lelaki mahupun wanita apatah lagi apabila mahu menggayakan fesyen digemari.

Pada masa yang sama, beberapa jenis penyakit turut berselindung di sebalik perut buncit itu yang pada hakikat saiznya tidak sepadan dengan keseluruhan tubuh pemiliknya.


Antara penyakit yang mudah dihidapi individu berperut buncit adalah sakit jantung, strok, beberapa jenis kanser, diabetes jenis dua serta kekebalan insulin.

Bagaimana untuk mengatasi perut buncit?

1. Pengambilan lemak sihat
Mengurangkan pengambilan nasi putih dan menggantikannya dengan roti gandum selain menikmati lemak sihat seperti avokado dan minyak zaitun.

2. Mengikut keinginan tubuh badan 
Kajian Jurnal Pemakanan Klinikal Amerika mendapati, jika seseorang memenuhi keinginan badannya ketika lapar, dia lebih cenderung makan dalam kuantiti lebih sedikit dalam tempoh tertentu.

3. Mengurangkan saiz hidangan 
Individu yang mengurangkan jumlah hidangan hariannya sehingga 25 peratus akan kehilangan berat badan sehingga 15 kilogram (kg) dalam tempoh lapan minggu.

4. Jangan kurang atau lebih tidur 
Kurang tidur membuatkan kadar metabolisme tubuh berkurangan, sekali gus menyukarkannya membakar lemak manakala tidur berlebihan pula membuatkan tubuh menjadi pasif dan terbiasa untuk tidak banyak bergerak. Kedua-dua keadaan ini hanya mengakibatkan lemak berkumpul dengan lebih cepat.

5. Berhenti minum minuman bersoda termasuk soda berlabel “Diet”
Ini kerana pemanis tiruan yang terkandung dalam minuman soda boleh membuatkan perut buncit lebih pantas dan mengundang rasa lapar dengan lebih cepat. Gantilah minuman itu dengan teh atau air lemon kosong 

6. Pengambilan protein yang mencukupi
Protein dapat membantu mengawal nafsu makan dan meningkatkan hormon agar anda tidak makan secara berlebihan. Pengambilan protein yang mencukupi akan membuatkan anda berasa kenyang untuk tempoh masa yang lebih lama.
  
7. Makan bila sampai waktu
Melengahkan waktu makan atau tidak makan pada waktu yang tepat terutamanya pada waktu malam boleh menyebabkan badan mula mengumpul lemak. Sebolehnya elak mengambil makanan yang berat sekurang-kurangnya tiga jam sebelum anda tidur. Jika masih berasa terlalu lapar, alas perut dengan semangkuk kecil salad atau dengan buah-buahan yang segar. Segelas susu pun sudah memadai.

Nickname boroi tak sedap. Tukarkan kepada jejaka six pack! 

TAHUKAH ANDA, PERUT YANG BOROI BOLEH LANGSING DALAM MASA 5 MINIT DENGAN PEMAKAIAN PREMIUM BEAUTIFUL?

lelaki pakai premium beautiful, testimoni bengkung, petua perut kempisbengkung bersalin moden, cara pakai bengkung, pengalaman pakai premium beautiful



PM/WHATSAPP/CALL 0195766441 DROPSHIP DAN PENGEDAR DIPERLUKAN DI SELURUH MALAYSIA. Jana 500-5000 sebulan.

  • Share:

You Might Also Like

0 berkongsi idea

Pendapat anda amat dihargai.