SELALU DAN PERNAH

Seringkali kita dengar ayat macam ni, "Ala, takpe. Bukan SELALU pun."

Ingat ye, dalam solat, kalau kita tinggalkan solat sekali sahaja pun, dah berdosa jawabnya (jika puncanya bukan yang diperbolehkan dalam Islam i.e. kerana menguruskan perniagaan). Tak bolehlah buat ayat, "Ala, bukan SELALU pun tinggalkan solat." Korang tetap berdosa sebab PERNAH tinggalkan solat.

Jadi kalau rasa dah PERNAH tinggalkan solat tu, sebenarnya sama je dengan orang yang SELALU tinggalkan solat. Bak perumpamaan, ibarat menepuk air di dulang.

Renung-renungkan dan selamat menilai diri.
Kongsi Artikel Ini :
+
Previous
Next Post »
2 Komen untuk "SELALU DAN PERNAH"

Singgah pagi...
sesedap rasa je jawab cmtu kan..
Ish²...

Satu waktu solat ditinggalkan sekali juga nama akan tercatat di pintu neraka.
Moga kita tidak tersalah guna kata sekali aje dlm hal ini kan IbuNoey.

Pendapat anda amat dihargai.

 
Copyright © 2014 Langit Berpelangi - All Rights Reserved - DMCA
Template By Kunci Dunia