TAK SUKA ATAU DENGKI

By Norfitri Hamdani - 12:30 pm

Paling tak gemar bila ada orang tau nak cakap kelemahan, keburukan dan kesalahan orang lain. Tapi hakikatnya diri sendiri pun berjalan tersenget-senget. Hari Jumaat ni hari yang baik untuk berbaik-baik dan bercakap baik. Tapi bagi sesetengah orang yang hanya tahu mengambil masa untuk mencari kesalahan orang lain tu, memang tak dapat kebaikan Jumaat la jawabnya. 

Kalau apa yang IbuNoey buat selama ini ko rasa salah, cakap depan-depanlah. Tak payah nak atur kata, bertapis-tapis. Bukannya ko tak suka apa IbuNoey buat tu. Tapi ko pun sebenarnya nak juga buat benda yang sama tapi ko takut. Sudahnya ko dengki bila nampak ada orang lain buat.

Dan memang pantang sangatlah bila IbuNoey kena berhadapan dengan orang yang selalu bersikap 'pretend to'. Menyampah tau tak. Rela lagi berdepan dengan musuh. Dan lagi satu sangatlah alergik dengan orang-orang yang bersikap macam lalang. Ko kata ko benci orang tu tapi penghujungnya ko nak sujud pula kat kaki orang tu.

My Mind : Entri autopublish jer. Dah berminggu-minggu pendam rasa.

  • Share:

You Might Also Like

4 berkongsi idea

  1. moga kita dijauhkan sifat seperti itu, nauzubillah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu,kak.sebab nanti ramai orang akan benci.

      Delete
  2. mmm, mna mana mesti ada manusia sebegini, ibunoey
    sabar ye.
    in shaa Allah Allah ada dengan ibunoey
    semoga org tu juga dibukakan pintu htinya semoga berubah aamiin

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye kan,Cik Su.orang macam ni senang je nak dapat.tapi macam Cik Su cakap,moga mereka berubah.

      Delete

Pendapat anda amat dihargai.