TAK SUKA ATAU DENGKI

Paling tak gemar bila ada orang tau nak cakap kelemahan, keburukan dan kesalahan orang lain. Tapi hakikatnya diri sendiri pun berjalan tersenget-senget. Hari Jumaat ni hari yang baik untuk berbaik-baik dan bercakap baik. Tapi bagi sesetengah orang yang hanya tahu mengambil masa untuk mencari kesalahan orang lain tu, memang tak dapat kebaikan Jumaat la jawabnya. 

Kalau apa yang IbuNoey buat selama ini ko rasa salah, cakap depan-depanlah. Tak payah nak atur kata, bertapis-tapis. Bukannya ko tak suka apa IbuNoey buat tu. Tapi ko pun sebenarnya nak juga buat benda yang sama tapi ko takut. Sudahnya ko dengki bila nampak ada orang lain buat.

Dan memang pantang sangatlah bila IbuNoey kena berhadapan dengan orang yang selalu bersikap 'pretend to'. Menyampah tau tak. Rela lagi berdepan dengan musuh. Dan lagi satu sangatlah alergik dengan orang-orang yang bersikap macam lalang. Ko kata ko benci orang tu tapi penghujungnya ko nak sujud pula kat kaki orang tu.

My Mind : Entri autopublish jer. Dah berminggu-minggu pendam rasa.
Kongsi Artikel Ini :
+
Previous
Next Post »
4 Komen untuk "TAK SUKA ATAU DENGKI"

moga kita dijauhkan sifat seperti itu, nauzubillah...

mmm, mna mana mesti ada manusia sebegini, ibunoey
sabar ye.
in shaa Allah Allah ada dengan ibunoey
semoga org tu juga dibukakan pintu htinya semoga berubah aamiin

betul tu,kak.sebab nanti ramai orang akan benci.

ye kan,Cik Su.orang macam ni senang je nak dapat.tapi macam Cik Su cakap,moga mereka berubah.

Pendapat anda amat dihargai.

 
Copyright © 2014 Langit Berpelangi - All Rights Reserved - DMCA
Template By Kunci Dunia