Perkataan Terhebat AniqFiras

Aniq Firas

Sedar tak sedar, usia AniqFiras dah cecah 23 bulan. sebulan lagi nak cecah umur 2 tahun da... wah, tak terasa kan. bila tiap kali peluk dia, teringat masa dia baru lahir dulu. kecik je, slow je... sekarang dah besar, aktif benar.


Dan bila nak menginjak ke usia dua tahun ni, banyak perkataan hebat yang keluar daripada mulut dia. dan sememangnya dia agak pelat jika dibandingkan dengan anak kawan seofis IbuNoey yang seusia dengan AniqFiras.



Hah,nak tahu apa perkataan hebat AniqFiras tu? jom tengok...



1.thuthu- susu(sebelum ni dia sebut 'wuwu')
2.dhapat- cepat
3.bu- ibu
4.nanak- tak nak
5.nak- nak
6.ulla- bola
7.mamam- makan
8.aye- air
9.nangun- bangun
10.dhum- jom
11.temomok- hantu
12.cita- cheetah
13.baby- baby
14.pi- ke tepi
15.tati- kaki
16.ate- mata
17.angan- tangan
18.bum- baring
19.tebang- kapal terbang/helikopter
20.oto- motosikal
21.bang- abang
22.tatut- takut
23.datu- jatuh
24.cuk- busuk
25.nangan- jangan
26.titet- kitkat
27.didi- gigi
28.acik- nasi
29.atok- atok
30.cini- sini
31.dididit- digigit

32.itut- ikut


Hehe.. setakat ni, itu sahaja perkataan yang AniqFiras selalu sebut-sebut. ada lagi yang lain tapi adakalanya IbuNoey tak boleh nak tafsir sebab kurang faham...




Kongsi Artikel Ini :
+
Previous
Next Post »
6 Komen untuk "Perkataan Terhebat AniqFiras"

hehehe comel je.. ala pelat2 pon tu xpe..

hehehe pelat2 comel...syifa pun tgh pandai cakap...

itulah,jijah..pelat pun pelat la..janji comel..;)

terhibur kan,kak..suka sgt bila dgr anak2 dah mula nak pandai bercakap..

pelan pelan nati ok la tu
beza dgn adik nti 2 tahun jugak la kan

ye,cik sue..kira beza dua tahun la..itupun kalau yg dalam perut ni keluar ikut due..kalau terlebih due ke tahun depan,beza 3 tahun la..;)

Pendapat anda amat dihargai.

 
Copyright © 2014 Langit Berpelangi - All Rights Reserved - DMCA
Template By Kunci Dunia